Obserwatorzy

sobota, 16 sierpnia 2014

Robótka i babka waniliowa


Witam!


W dzisiejszy sobotni dzień dokańczam drugą zazdrostkę. Pierwszą niedawno prezentowałam.


 W przerwie upiekłam babkę na niedzielę

Waniliową z różowym lukrem winnym

Jeśli ktoś by miał ochotę upiec taką babkę to podaję przepis:

4 duże jajka ( L )
220 g mąki
150 g cukru
125 ml oleju
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
miąższ z 1/2 laski wanilii 


Formę wysmarować tłuszczem i wysypać mąką lub tartą bułką.

Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia. Jajka z cukrem ubić na najwyższych obrotach do mocnego spienienia. W trakcie dorzucić miąższ z laski wanilii. Następnie zmniejszyć szybkość miksera i dodać partiami większą część mąki na przemian z olejem. Resztę mąki mieszając mątewką ( w jedną stronę ) wsypać po wyłączeniu miksera. Ciasto wlać do formy. Piec ok. 40 min. w temperaturze 180 stopni C na ładny złoty kolor.  Na początku pieczenia na ok. 5 min. załączyć termoobieg. 

Piekarnik załączyć odpowiednio wcześniej bo babkę robi się bardzo szybko.


Lukier:

Cukier puder utrzeć z niewielką ilością wina półwytrawnego ( ja użyłam wino w kolorze różowym )
Można też zrobić lukier biały, czy też waniliowy. Wtenczas cukier puder utrzeć z niewielką ilością  gorącej  przegotowanej wody ( waniliowy - dodać odrobinę miąższu z laski wanilii ).
Wystarczy też babkę oprószyć cukrem pudrem.



Pozdrawiam i wspaniałej, pogodnej niedzieli życzę:))))))))))))

11 komentarzy:

  1. U mnie nie padało, ale i słonka jak na lekarstwo było.
    Oj nie wiem czy u mnie tak smakowicie wyglądająca babka dotrwała by no niedzieli...ja taki łasuch jestem:)))
    Pozdrawiam i również życzę Ci wspaniałej i pogodnej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię słodycze:) Dziękuję:))) Dobrej nocki:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Joli crochet !!! Et le gâteau a l'air très bon !!!!!
    Bonne semaine !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  4. Babka wygląda bardzo smakowicie. Jeżeli pozwolisz to skopiuję Twój przepis.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję smak tej babeczki!
    A zazdrostki masz przepiękne- podziwiam bardzo.
    Pozdowionka ślę...

    OdpowiedzUsuń
  6. jaka kolorowa babka-szkoda ja zjeść bo wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lukrowana baba wygląda wspaniale , skorzystam z przepisu. Zadroska będzie piękna. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj babeczka smaku mi narobiła na słodkości :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka śliczna i równiutka ta babeczka:) Musiała być pyszna! Ja dziś zrobię jakieś ciasto, chyba szarlotkę:) Zazdrostki szczerze zazdroszczę:))) Chciałabym mieć taką na moich kuchennych oknach. pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
  10. Esta tarde me quedo a tu lado saboreando esta delicia de pastel y contemplando este trabajo tan bonito
    ^^ te felicito

    un abrazo

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz. Pozdrawiam i zapraszam ponownie!!!