Obserwatorzy

niedziela, 8 grudnia 2013

Świąteczne pierniczki


Witam!


 Tego zapachu się nie zapomina!

Przepis :

300 g mąki
100 g cukru pudru
1/2 szkl. miodu naturalnego
1 łyżka masła
1 jajo
1 łyżeczka sody oczyszczonej 
2 łyżki przyprawy do piernika


*****
Mąkę przesiać. Miód, tłuszcz, cukier puder oraz przyprawy  podgrzewać w garnku do rozpuszczenia, cały czas mieszając. Po ostudzeniu połączyć z mąką i resztą składników. Wyrabiać ciasto aż będzie lśniące i plastyczne. Zawinąć w folię spożywczą i odstawić na 1 godz. w chłodne miejsce. Wałkować na grubość ok. 0,5 cm. Foremkami wykrawać ciasteczka i układać na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Piec ok. 8 - 10 min w temperaturze 180 stopni C.

Pierniczki przechowywać w zamkniętym naczyniu. Po kilku dniach skruszeją.

Smacznego!









Ozdobiłam w ten sposób ścierkę kuchenną - będzie kolejnym prezentem.


Zdjęcie zrobione podczas spaceru

Pozdrawiam cieplutko życząc miłego grudniowego tygodnia:))))))))))))

15 komentarzy:

  1. Hmmm ale apetyczne pierniczki :)) A dekoracja przepiękna!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Te światełka cudowne , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczne pierniczki i śliczna dekoracja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam taki sam przepis na pierniczki i wiem, że są pyszne:) Żlicznie je ozdobiłaś. Ja nigdy tego nie robię, bo chyba by mi niw wyszło tak ładnie ale też są dla mnie wystarczająco słodkie
    U mnie prezenty będą podobne:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Deliciosamente lindos esses biscoitinhos!
    Tenha uma feliz semana amiga!
    bjus!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dekoracja z dymionem fantastyczna! pierniczki do schrupania u nas myszki polują na takie słodkości;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tez już upiekłam pierniki na Świeta:)) mam stary i sprawdzony przepis. Halinko ja też zawsze wkładam lampki do butli po winie-fajnie to wyglada:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ładnie u Ciebie i smacznie. Pięknie przyozdobiłaś pierniczki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. na pewno się skuszę na skorzystanie z przepisu :) Te twoje pierniczki pachną uroczo

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyobrażam sobie jaki masz zapach w domciu:) Cudne pierniczki:) a ze ściereczki tak ozdobionej ktoś się ucieszy:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Apetyczne pierniczki i jak pięknie je udekorowałaś. Ściereczka będzie świetnym prezentem , ozdobi każdą kuchnię. Piękna i pomysłowa dekoracja z gąsiorkiem. Pozdrawiam prawie świątecznie i buziaki zasyłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Καλώς σε βρήκα! Καλή χρονιά με όμορφες δημιουργίες! Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

    OdpowiedzUsuń
  13. Judging by all the wonderful items you've posted, you are very creative and talented.

    Beautiful header.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, te są ładne:-))
    Ajka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz. Pozdrawiam i zapraszam ponownie!!!