Obserwatorzy

poniedziałek, 21 października 2013

Placki ziemniaczane z musem jabłkowym





Przepis:

Placki ziemniaczane

1 kg ziemniaków
2  jajka
1 pełna łyżka mąki pszennej
cebula
sól, pieprz
olej do smażenia

Ziemniaki obrać, opłukać i zetrzeć na tarce wraz z cebulą( zlać nadmiar powstałej wody). Dodać jajka, sól, pieprz i mąkę. Masę wymieszać. Placki smażyć z obu stron na złoty kolor.

 Mus jabłkowy

  1 - 1,5 kg jabłek
2 - 3 łyżki wody
2 - 3 łyżki cukru ( zależy od kwaskowatości jabłek )
sok z cytryny
odrobina cynamonu


Obrane, pokrojone w kawałki i skropione sokiem z cytryny jabłka wrzucić do garnka. Wlać wodę, nakryć pokrywką i dusić od czasu do czasu mieszając drewnianą łyżką. Gdy owoce się rozpadną zdjąć pokrywkę. Dodać cukier i odrobinę cynamonu do smaku.  Dalej smażyć jabłka bez przykrycia do odpowiedniej konsystencji. Schłodzić!


Można też użyć gotowego musu w słoikach.

Do placków z musem jabłkowym podaję kompot z wiśni lub herbatę wiśniową.

Smacznego!


Kapusta ozdobna - uprawiana w celach dekoracyjnych. Piękna ozdoba ogrodu w okresie jesienno - zimowym.



 Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego jesiennego wieczoru:))))))))))))

29 komentarzy:

  1. Musi być przepyszne!!! Uwielbiam placki ziemniaczane, jadłam na różne sposoby, ale z musem jabłkowym jeszcze nie. Pora wypróbować:0
    Pozdrawiam i również życzę Ci miłego wieczoru:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię te placki z jabłkami a do tego jeszcze dodaję bitą śmietanę - pychotka.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis, musze wypróbować...

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie wczoraj miałam ucztę i pałaszowałam placki ziemniaczane, które uwielbiam.
    Niektórzy jedzą placki z cukrem łączą je ze słodkim, ja lubię najbardziej z gęstą kwaśną śmietaną takie smakują mi najbardziej. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tego jeszcze nie jadłam.......Muszę spróbować:). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale to musi być smaczne. na słodko raczej nie jadamy, choc to jest na kwaśno. No, ciekawa jestem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Apetyczne te placki, koniecznie muszę spróbować :) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale pyszności:) aż zgłodniałam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Olá Halina,

    Hummmmmmmm! receita anotada!
    Obrigada pelo tradutor.

    beijão,
    Lu

    OdpowiedzUsuń
  10. Eu nunca comi panqueca de batata...essa sua tá linda e parece muito gostosa! Vou experimentar fazer...
    Tenha uma feliz semana!

    bjus!

    OdpowiedzUsuń
  11. Halinko ja uwielbiam takie placki, jeszcze nigdy nie jadłam ich z musem jabłkowym. dzisiaj zrobię na kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Halinko, placky vypadají výborně a s jablky musí být opravdu skvělé. Kdyby si do placek přidala česnek a majoránku, máš naše bramboráky :o)
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, uwielbiam placki ziemniaczane, a te Twoje wyglądają z tym musem na bardzo pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobry wieczor,
    teraz jest czas na dynie wiec,chcialam Ci podac przepis na zupe-krem z dyni.
    Skladniki:
    1 kg dyni(najlepiej Hokkaido ,pizmowy)ja zawsze biore 1 sztuke Hokkaido i 1 sztuke pizmowego,
    1 kwasne jablko,1cebula,2 lyzki masla,1 litr wywaru z warzyw,przyprawy
    przygotowanie:
    Dynie,jablko obrac i pokroic w kostke.Cebule posiekac i podsmazyc na masle.Potem dodac do cebuli pokrojona dynie i jablko na chwile podsmazyc i zalac litrem wywaru.Zupe zagotowac i na malym ogniu gotowac pod przykryciem przez 10 minut.Nastepnie zupe zmiksowac i przyprawic 1/2lyzeczki Carry,1/2 lyzeczki mielonego imbir.,Sol i pieprz do smaku.Na koniec dodac 1/2 lyzeczki octu balsamicznego i 1/2 lyzeczki sosu sojowego.
    Jak zupa jest juz na talerzu to posypujemy ja potartym serem,moza tez posypac podprazonymi pestkami dyni.
    Zycze wszystkim smacznego!Bernadka
    PS.Raz zrobilam zupe ze "zwyklej"duzej dyni i raczej odradzam bo zupa nie miala juz tego smaku.

    OdpowiedzUsuń
  15. Aha,zapomnialam cos dopisac do przepisu.Ja dodaje jeszcze 2 ziemniaki przed dolaniem wywaru zeby zupa byla berdziej kremowa.
    Pozdrawiam,Bernadka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bernadko! Ugotowane ziemniaki czy starte surowe? Pozdrawiam

      Usuń
  16. Ja dodaje surowe pokrojone w kostke,ale prosze napisz mi czy masz ten przepis bo nie widze zeby sie wyswietlil.Pozdrawiam Bernadka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bernadko! Nie wiem czy myślimy o tej samej potrawie:) Napisz o jaki przepis Ci chodzi? Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ja poslalam przepis na zupe z dyni.
      Skladniki:1 kg dyni(ja biore 1 sztuke Hokkaido i 1 sztuke pizmowego),1 kwasne jablko,1 cebula,2 lyzki masla,2 ziemniaki,1 litr wywaru z jarzyn,przyprawy.
      przygotowanie:
      Dynie,ziemniaki i jablko pokroic w kostke.Cebule posiekac i podsmazyc na masle.Nastepnie dodac pokrojone warzywa i dusic na chwilke.Potem zalac litrem wywaru i powolutku ciagnac na malym ogniu przez 10 minut.Zupe zmiksowac i dodac przyprawy:1/2 lyzeczki Curry,1/2 lyzeczki mielonego imbiru,1/2lyzeczki octu balsamicznego i sos sojowy oraz sol i pieprz do smaku.
      Zupe serwuje posypana pokrojonym serem i prazonymi pestkami dyni.
      PS.Raz zrobilam z "normalnej,duzej"dyni,lecz to juz nie byl ten smak zupy dyniowej.Smacznego!!!

      Usuń
    3. Na pewno będzie smaczna!!! Ciekawi mnie to jabłko w tej zupie:))) Pozdrawiam i miłej niedzieli Wam życzę:)))

      Usuń
    4. Dziękuję za przepis:))) A dynię mam




























































      Dziękuję za przepis:))) A dynię mam:)



      Usuń
  17. Ja wczoraj poslalam Ci przepis na zupe z dyni,ale nie jest wyswietlony w odpowiedziach.jesli go nie masz to napisze jeszcze raz.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No , nie było przepisu:) W wolnej chwili, napisz w skrócie:) Pa!

      Usuń
    2. Nareszcie sie udalo.Ja pisalam go 2 razy,a jablko (wedlug mnie) nie jest za bardzo wyczuwalne.Pa!

      Usuń
  18. Hallo Halinka
    Uwielbiam !!! placki ziemniaczane z apfelmusem,twoje wygladaja bardzo smacznie.
    Pozdrawiam
    Schönen Abend
    Gruß Katrin

    OdpowiedzUsuń
  19. W tej postaci jeszcze nie jadłam.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mmmmmhhhh tiene muy buena pinta....

    feliz semana

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawy przepis :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Oooo, teraz to bym sobie zrobiła takie placki. :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz. Pozdrawiam i zapraszam ponownie!!!