Obserwatorzy

czwartek, 31 stycznia 2013

Jajka w sosie musztardowym...

...z ziemniakami 
 
Trochę zapomniany ale za to szybki, pożywny i smaczny posiłek! 


Przepis:

czas przygotowania:  30 minut

3 - 4 łyżki ulubionej musztardy( ja używam staropolskiej)
 1 - 2 łyżki masła lub margaryny
2 pełne łyżki mąki 
2 - 3 szkl.  gorącej wody
sól
 trochę miodu lub  szczypta cukru do smaku
   kilka jajek

Jajka ugotować na  twardo, półtwardo lub miękko ( jak kto lubi ). 

W rondlu rozgrzać tłuszcz, dodać mąkę. Mieszać do połączenia się składników, nie rumienić. Dolać 1/2 litra gorącej wody. Mątewką szybko zamieszać tak, by nie powstały grudki. Gdyby sos był za gęsty to dolać jeszcze trochę wody. Dodać musztardę i przyprawy. Mieszając, chwilę gotować.

 Ugotowane ziemniaki rozgnieść. Porcję nałożyć na talerz, dodać obrane ze skorupek jajka, polać sosem. I smaczne danie gotowe!  



Serdecznie pozdrawiam :)))))))))

38 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam, więc może spróbuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj i daj znać jak Ci smakowało? Pozdrawiam

      Usuń
  2. Zapraszam Cię po wyróżnienie, mam nadzieję że nie będzie to dla Ciebie kłopotliwe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy spojrzałam na zdjęcie od razu nabrałam ochoty aby coś takiego ugotować.Kiedyś takie danie gotowała moja babcia i pamiętam,że było smaczne... W piątek zabieram się za gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to danie znam od mojej mamy:) Czasami je gotuję:) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Halinko, przepis kupuję.
    Szybki, prosty i co najważniejsze bez jogurtów, śmietan i tego typu podobnych.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię szybkie i proste przepisy:)))

      Usuń
  5. a ja uwielbiam takie jajeczka mmmm ... pozdrawiam cieplteńko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można też zrobić z sosem chrzanowym Też jest smaczne:)))

      Usuń
  6. Hallo Halinka
    To danie znam,ja wiem jest bardzo dobre,ostatnio robilam (jajka w sosie koperkowym i do tego Kartoffelpüree )tez warto wyprubowac.
    Schönen Abend
    Katrin

    OdpowiedzUsuń
  7. nie znam tego dania, ale wygląda rewelacyjnie:) aż się głodna zrobiłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj kiedyś:) Na bezmięsne danie posiłek idealny:)

      Usuń
  8. Ale narobiłaś mi smaka Halinko. Raz tylko w życiu jadłam jajka z sosem musztardowym i ten smak pamiętam do dziś a było to wiele lat temu. Nie raz myślałam aby je zrobić ale tak jakoś brakło mi odwagi, może teraz spróbuję ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pamiętamy smak to na pewno było smaczne:)))

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. HOLA AMIGA !!!!! QUE BUENISIMA CARA TIENE ESTE PLATO.... SEGURO QUE ESTA BUENISIMO. MUCHOS BESOS DESDE CADIZ, ESPAÑA.

    OdpowiedzUsuń
  11. Prosty ale jaki smaczny, muszę zrobić koniecznie, już teraz mi ślinka leci już bym zjadła.Nawet nie pamiętam kiedy jadłam taki obiad, teraz tylko mięso, mięso i mięso ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przepis sprawdzony i zawsze smaczny :)))

      Usuń
  12. Cos czuję ,że smakowałoby mi to danie ,wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli lubisz jajka to na pewno Ci zasmakuje:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie proste dania. Przypominają mi dzieciństwo bo przecież kiedyś jadło sie własnie takie dania:)

    OdpowiedzUsuń
  15. I do tego smakowało wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  16. MMmmmhhhh delicioso,

    feliz fin de semana ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny obiad na piątek:-) Już wiem co zjem jutro:-)
    Zapraszam do mnie w wolnej chwili:-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. After all, if it is possible to enjoy holiday comfort
    foods without overindulging. Female announcer: And finally, schools systems can have a
    big green salad to balance it. These can serve as substitutes for
    up to 30 minutes of exercise 5 times a week. Losing 2-5 fat pounds per week
    for a while.

    My site; http://carallumaactivesexposed.net

    OdpowiedzUsuń
  19. To jest dobroć, spróbuj :-)
    Ajka

    OdpowiedzUsuń
  20. właśnie zrobiłam i wyszedł super obiadek! :) polecam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że obiadek Ci smakował:))) Dziękuję za komentarz i pozdrawiam

      Usuń
  21. Najlepszy i najszybszy z przepisów na jajka w sosie musztardowym. POLECAM !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:))) Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  22. Ja zrobiłam dzisiaj na obiad i są pyszne. Tylko dodałam troszkę więcej cukru bo my lubimy takie bardziej słodkie :) Do tego jeszcze zrobiłam szpinak .PYCHA :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę spróbować z tym szpinakiem:) Szpinak też lubię:) Bardzo dziękuję za komentarz i pozdrawiam:)))

      Usuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz. Pozdrawiam i zapraszam ponownie!!!