Obserwatorzy

czwartek, 23 sierpnia 2012

Ziołowy chleb tostowy i masełko czosnkowo - bazyliowe

Ziołowy chleb tostowy i masełko czosnkowo - bazyliowe



Przepis :

1/2 kg maki pszennej
1/ 2 szkl. maślanki 
ok. 1 szkl. szklanki letniej  wody
1 jajo
3 łyżki płatków owsianych
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
1 op. drożdży suszonych
 Ok. 2 łyżek ulubionych suszonych ziół (tymianek, rozmaryn, bazylia, oregano, majeranek, czarnuszka, kminek ). Na opakowaniach ziół  jest opisane które ze sobą dobrze harmonizują. Zamiast ziół można dodać lekko zrumienioną cebulę albo świeży szczypiorek, pietruszkę  lub upiec chlebek bez żadnych dodatków.

przykłady :

oregano - harmonizuje z bazylią, majerankiem, tymiankiem i pieprzem

bazylia - z czosnkiem

rozmaryn - z tymiankiem i pietruszką

Suszony rozmaryn ma bardzo intensywny smak dlatego należy stosować go w niewielkich ilościach.


Mąkę przesiać. Wszystkie składniki oprócz płatków owsianych umieścić w misie i wyrabiać  aż ciasto  zacznie odchodzić od naczynia. Pod koniec wsypać płatki owsiane. Ciasto przykryć ścierką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy ładnie wyrośnie wyłożyć  na stolnicę, podsypać mąką i kilka razy wybić wałkiem. Włożyć ciasto do wysmarowanej tłuszczem formy - keksówki i znów odstawić do wyrośnięcia .Wierzch posmarować mlekiem.  Piec ok 40 min. w temperaturze 190 - 200 stopni C. Na początku pieczenia można  na 10 minut załączyć termoobieg.



Masełko czosnkowo - bazyliowe

Przepis :

1/2 kostki masła 
 mały ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
kilka listków poszatkowanej bazylii
pieprz, sól  

Wszystkie składniki razem wymieszać.


SMACZNEGO !

Pięknie dziękuje za wszystkie odwiedziny i komentarze pod ostatnim postem :)))))))))

Pozdrawiam :)))))))))

28 komentarzy:

  1. Masełko na mur beton jutro wykonam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. przepisik pierwsza klasa ... jutro spróbuje albo w sobote będzie w sam raz do grila :D ... a w jakiej foremecze piekłaś pozdrawiam iepluteńko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam w podłużnej formie "keksówce"Pozdrawiam

      Usuń
    2. zrobiłam troszke zmodyfikowałam ale wyszedł przepyszny ... pozdrawiam ciepluteńko

      Usuń
    3. Cieszę się :))) Ja chyba na jutro zrobię sobie z cebulką :)Miłego dnia życzę

      Usuń
  3. Hallo Halinka
    ten chlebek wyglada wspaniale, ja tez piecze chleby
    bardzo czesto ale w automacie do pieczenia chlebow
    Pozdrawiam
    Gruß Katrin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te automaty do pieczenia chleba to super sprawa! Ja nie mam, piekę tradycyjnie ale też jest smaczny :) Katrin jakich Ty ziół używasz? Pozdrawiam

      Usuń
    2. Hallo Halinka
      Ja kupuje przewarznie gotowe paczki do do pieczenia chleba(z powodu braku czasu) dodatkowo dodaje zawsze ziola jak: kminek,czosnek.szczypiorek,pietruszka)
      Schönen Abend
      Gruß
      Katrin

      Usuń
  4. Super :)) My z kolei podczas niemal każdego pobytu na ranczo raczymy się chlebem z robionym własnoręcznie masłem czosnkowym przypiekane na grillu :)) Oczywiście masło i czosnek kupne, tylko dokładnie wymieszane :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie, każdy grill kończy się grzankami z masełkiem ziołowym :)))Miłego dnia :)))

      Usuń
  5. Super przepisy. Masełko zrobię już dzisiaj-będzie jak znalazł do chlebka pieczonego na grillu:)) a jutro do chleba tostowego na śniadanie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu! Proporcję czosnek - bazylia można dobrać według własnych upodobań. Ja nie daję za dużo czosnku bo wtenczas bazylia jest słabo wyczuwalna:) Miłego grillowania :))))

      Usuń
  6. MIŁEGO WEEKENDU ŻYCZĘ

    Z DUŻĄ ILOŚCIĄ SŁONKA

    I DOBREGO HUMORU

    POZDRAWIAM CIEPLUTKO

    OdpowiedzUsuń
  7. Wypróbuje przepis na masełko czosnkowo - bazyliowe

    OdpowiedzUsuń
  8. Hi Sweetheart!...welcome and thanks for visiting.this bread is looking so yummy!....uuummmm , love bread.have a nice weekend. :0)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj:)
    Dziękuję za odwiedziny:)
    Pozwoliłam sobie na spacer po Twoim blogu. Świetne przepisy podajesz. Piękne rzeczy robisz.
    Jeszcze nigdy sama chlebka nie piekłam, ale chcę zacząć, więc dziękuję za przepis :)
    Moja mamusia piekła taki na zakwasie w piecu chlebowym ogrzewanym drewnem. Oj jaki to był smak..., a w połączeniu z masełkiem własnej roboty...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale mi się jeść zachciało:) smacznie i ładnie!!! Dziękuję za przepis, masło to chyba zaraz zrobię...
    Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam, jaki pyszny chlebek z tym masełkiem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj jak ja lubię taki chlebuś :))) Mniam!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bom dia, obrigada pela sua visita, gente que delicia este pão, suas receitas são fantásticas, parabéns, beijos

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam domowy chlebek, a takie masełko można często spotkać w mojej lodówce! Zgłodniałam !
    Pozdrawiam i zapraszam
    http://cherrylassie.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  15. Halinko miła, pokazuje mi, że wstawiłaś nowy post, wchodzę i mam właśnie ten...o chlebku:) Coś się dziwnego dzieje? Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. to ja agata ze szczecina z blogu ja,pies,ogród zdjęcia przeszłam na inny blog,stronę tu jest inaczej na blogspocie czasami ktoś mnie nastraszał dziwny.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię takie swojskie smaki ... dzięki za przepisy.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Chlebek wygląda smakowicie, ślinka cieknie....myyyy
    Pozdraawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. to masełko musi być obłędnym w smaku dodatkiem:)
    ps. bardzo podoba mi się Twoje główne zdjecie, może dlatego, że lawenda u mnie króluje w kuchni w wystroju:)

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz. Pozdrawiam i zapraszam ponownie!!!