Obserwatorzy

wtorek, 7 sierpnia 2012

Leczo


Leczo



Przepis :

 40 - 50 dkg kiełbasy
 ok. 70  dkg pomidorów
3 papryki czerwone, 2 żółte i 1 zielona
1 - 2 cebule
3 - 4 łyżki oleju
pieprz, sól
przyprawa do zup w płynie
szczypta cukru


Kiełbasę pokroić. Papryki umyć, oczyścić z gniazd nasiennych, pokroić. Do rondla na rozgrzany olej wrzucić kiełbasę, lekko obsmażyć, dodać pokrojoną cebulę i dalej smażyć aż cebula się zeszkli. Dodać pomidory, zamieszać. Wsypać warstwę  papryki. Przykryć pokrywą i dusić aż do utworzenia się sosu. Danie przyprawić przyprawami .  Można lekko zagęścić ( 1/4 łyżeczki  mąki rozmieszać z niewielką ilością wody  i wlać do lecza ). Chwilę jeszcze dusić.

Podajemy z pieczywem


SMACZNEGO !


POZDRAWIAM :))))))))

14 komentarzy:

  1. Ja też robię leczo tak jak Ty tzn. z cukinią. Moja koleżanka robi bez cukini z samą papryką, cebulą, pomidorami i kiełbasą i musze przyznac,że też mi bardzo smakuje:)) Uwielbiam leczo bo jest syte i zdrowe:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też robię zawsze leczo z samych koloroych papryk ale dziś nie miałam zielonej papryki więc dodałam cukinię, też danie było smaczne :)))

      Usuń
    2. Halinko ja takie leczo tylko bez kiełbaski robię też w słoiki na zimę. Potem tylko wkroję kiełbaskę i obiad gotowy a jak rozgrzewa w gdy zimno na dworze:))

      Usuń
    3. Muszę spróbować! Dzięki za radę :)))

      Usuń
  2. UWIELBIAM LECZO!!! Ale mi zrobiłaś smaczka, może jutro zrobię według Twojego przepisu:)
    Pozdrawiam i miłej nocki życzę z kolorowymi słodkimi snami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam leczo - fajny pomysł z dodanie czosnku, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię podobnie z cukinią, ale nie dodaję mąki i ketchupu ...
    A kiedyś takie leczo zrobiłam z drobiową wątróbką, zamiast kiełbachy, było pycha.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Halinko witam serdecznie, między wakacyjnymi wojażami:) Kochana bardzo apetyczne to danie...tylko nie dla mnie, bo jestem uczulona na paprykę. Tak już mam od dziecka i trudno...mogę jeść i lubię wszystko oprócz ....papryki:) Przepiękne kolczyki i w ogóle tę biżuterię letnią, z poprzedniego posta, zrobiłaś, moje gratulacje!!!! Pozdrawiam Cię serdecznie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam leczo:)
    też ostatnio robiłam.
    Pozdrawiam Halinko serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super jest wszystkim życzę smacznego

    OdpowiedzUsuń
  8. Ce que ça a l'air bon !!!!
    Bon week-end.
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  9. Hallo Halinka
    Leczo wyglada wspaniale
    narobilas mi smaku
    Jutro to robie
    Schönen Abend
    Gruß Katrin

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyślę Tobie coś miłego ,
    promyk słonka na błękicie
    By Ci uprzyjemniał życie
    Krople rosy na trawniku
    szczęścia dadzą Ci bez liku
    śpiew słowika nad Twą głową
    Uśmiech, całus, dobre słowo
    I życzenia z serca mego
    Dnia miłego i pięknego

    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz. Pozdrawiam i zapraszam ponownie!!!